Algemene Voorwaarden

Artikel 1.   Begripsbepalingen

1.1      “Klant”: Een natuurlijke of rechtspersoon die een Overeenkomst met Padel Solution heeft gesloten of beoogt te sluiten.
1.2      “Overeenkomst”: Iedere afspraak tussen Partijen in het kader waarvan Padel Solution jegens de Klant heeft verbonden tot levering van Zaken of het verrichten van diensten.
1.3   “Offerte”: Een aanbieding en/of prijsopgave van Padel Solution aan de Klant.
1.4    “Partijen”: Padel Solution en de Klant.
1.5    “Zaken”: De in het kader van de Overeenkomst door of namens Padel Solution op en/of af te leveren Zaken.
1.6   “Diensten”: De in het kader van de Overeenkomst door of namens Padel Solution te verrichten diensten.
1.7     In deze algemene voorwaarden zullen bovenstaande begrippen worden geformuleerd met een
hoofdletter.

Artikel 2.   Algemene bepalingen

2.1    Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere Offerte van Padel Solution en iedere gesloten Overeenkomst.
2.2    Deze algemene voorwaarden zullen bij iedere Offerte / factuur als bijlage worden toegevoegd.
2.3    Padel Solution behoudt zich het recht om deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. De Klant
wordt van een dergelijke wijziging schriftelijk of elektronisch op de hoogte gesteld.
2.4    Van het bepaalde in deze algemene voorwaarden kan schriftelijk worden afgeweken door Partijen.
2.5    Bij acceptatie van de Offerte / Overeenkomst wordt de Klant geacht stilzwijgend akkoord te zijn met de opgenomen bepalingen in deze algemene voorwaarden.

Artikel 3.   Offertes

2.1    Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere Offerte van Padel Solution en iedere gesloten Overeenkomst.
2.2    Deze algemene voorwaarden zullen bij iedere Offerte / factuur als bijlage worden toegevoegd.
2.3    Padel Solution behoudt zich het recht om deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. De Klant wordt van een dergelijke wijziging schriftelijk of elektronisch op de hoogte gesteld.
2.4    Van het bepaalde in deze algemene voorwaarden kan schriftelijk worden afgeweken door Partijen.
2.5    Bij acceptatie van de Offerte / Overeenkomst wordt de Klant geacht stilzwijgend akkoord te zijn met de opgenomen bepalingen in deze algemene voorwaarden.

Artikel 3.   Offertes

3.1    Alle Offertes zijn en blijven geheel vrijblijvend, tenzij anders is overeengekomen.
3.2   De Offerte komt na dertig (30) dagen van rechtswege te vervallen, indien geen aanvaardingstermijn is opgenomen.
3.3.   Padel Solution kan niet aan haar Offerte worden gehouden, indien is gebleken dat de Offerte, of een bepaling die betrekking heeft op de Offerte, onjuistheden / vergissingen bevat.
3.4   De prijzen in de Offerte zijn exclusief Btw, tenzij anders is vermeld.
3.5   Derden kunnen geen rechten ontlenen aan een Offerte.
3.6   Een Offerte is een enkele aanbieding en geldt niet voor toekomstige bestellingen. Voor toekomstige bestellingen dient een nieuwe Offerte aangevraagd te worden, tenzij anders is overeengekomen voorwaarden.

Artikel 4.  Overeenkomst

4.1   Een Overeenkomst komt enkel tot stand na acceptatie en ondertekening van Partijen.
4.2   De Overeenkomst geldt enkel ten aanzien van de levering van Zaken en/of het verrichten van Diensten.
4.3   Padel Solution is nimmer gehouden aan het verrichten van prestaties die zich buiten de omvang van de Overeenkomst begeven.
4.4.   Indien de Klant de Overeenkomst op naam van een andere natuurlijke of rechtspersoon sluit, is hij naast deze (rechts)persoon hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van alle verplichtingen die voortvloeien uit de
Overeenkomst.
4.5   Afwijkende afspraken in de Overeenkomst ten aanzien van deze algemene bepalingen zullen te allen
tijde voorgaan.
4.6   Na het sluiten van de Overeenkomst of bij aflevering van de Zaken en/of Diensten zal door Padel Solution aan de Klant een factuur overhandigd of verstuurd worden voorwaarden.

Artikel 5.  Wijziging van de Overeenkomst

5.1   Indien blijkt tijdens de uitvoering van de Overeenkomst dat wijziging van de Overeenkomst noodzakelijk of wenselijk is, zullen Partijen tijdig en onderling in overleg treden. De Overeenkomst zal eventueel hiernaar worden aangepast.
5.2   Padel Solution is nimmer verplicht tot het vergoeden van een schadevergoeding, indien de situatie in lid één (1) van dit artikel zich voordoet.
5.3   Prijsverhogingen door Btw-verhogingen en andere wettelijke maatregelen kunnen altijd worden doorberekend aan de Klant.
5.4   Indien factoren die de prijs van de Overeenkomst bepalen een prijswijziging ondergaan, heeft de Klant het recht om de Overeenkomst schriftelijk of elektronisch binnen veertien (14) dagen te ontbinden, indien de prijsstijging meer dan 10% bedraagt.
5.5   De situatie beschreven in lid vier (4) is niet van toepassing, indien slechts een Offerte is verstuurd aan de Klant.

Artikel 6.   Vergoeding

6.1   Tenzij Partijen een uurtarief overeenkomen, verricht Padel Solution de overeengekomen prestatie tegen een vaste vergoeding.
6.2   Padel Solution mag deze vaste vergoeding verhogen, indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt, dat de overeengekomen/verwachte hoeveelheid werk niet goed werd ingeschat. Deze inschattingsfout dient niet te verwijten zijn aan Padel Solution en in redelijkheid niet van hem kan worden verlangd de werkzaamheden te verrichten tegen de overeengekomen vergoeding.
6.3   Indien Partijen een uurtarief overeenkomen, berekent Padel Solution de vergoeding op basis van het aantal bestede uren onder toepassing van het afgesproken uurtarief. Bij geschillen over het aantal bestede/in rekening gebrachte uren, is de urenregistratie van Padel Solution bindend, behoudend tegenbewijs van de Klant.

Artikel 7.  Meer- of minderwerk

7.1   Onder meerwerk wordt verstaan: alle op verzoek van de Klant of noodzakelijkerwijs uit het werk voortvloeiende extra werkzaamheden en leveringen die niet zijn opgenomen in het aanbod of de opdracht.
7.2   Meer- en minderwerk dient schriftelijk tussen Partijen overeen te worden gekomen.
7.3   Padel Solution is enkel gebonden aan mondelinge afspraken (betreffende afspraken omtrent dit artikel) na een schriftelijke bevestiging hiervan aan de Klant, of zodra Padel Solution, zonder tegenwerping van de Klant, is begonnen met de uitvoering van de uitvoering van deze afspraken.
7.4   Verrekening van meer- en minderwerk vindt in ieder geval plaats bij: a. wijzigingen in de oorspronkelijke opdracht;
b. onvoorziene kostenverhogingen of -verlagingen en afwijkingen van verrekenbare en/of geschatte hoeveelheden/aantallen.
7.5   Verrekening van meer- en/of minderwerk vindt bij de eindafrekening plaats, tenzij Partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen. 

Artikel 8. Levering, (op)leveringstermijn

8.1   Overeengekomen leveringstermijnen zijn nooit fatale termijnen. Bij overschrijding van de leveringstermijn kan de Klant Padel Solution in gebreke stellen.
8.2   Padel Solution mag de Overeenkomst in termijnen uitvoeren en iedere afzonderlijke deellevering of – prestatie afzonderlijk factureren.
8.3   Het risico voor de Zaken gaat op de Klant over, indien de bestelde/benodigde Zaken bij de Klant bezorgd zijn door Padel Solution.
8.4   Verzending of transport van de Zaken vindt plaats voor rekening en risico van de Klant en op een door Padel Solution te bepalen wijze. Padel Solution is niet aansprakelijk voor schade, op welke aard dan ook, die verband houdt met de verzending of het transport.
8.5   In geval van overmacht zijn Partijen na het verstrijken van vermoedelijke of vast afgesproken leveringstermijn gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden. Indien bij Partijen door overmacht schade is geleden zijn Partijen niet gehouden tot het vergoeden van deze schade.

Artikel 9. Betaling

9.1   Indien niet anders overgekomen zal de facturatie voor de verkoop en aanleg in delen geschieden:
       • 50% van de hoofdsom dient voldaan te worden bij het aangaan van de Overeenkomst (aanbetaling);
       • 40% van de hoofdsom dient voldaan te worden vóór de dag dat de Zaken geleverd worden bij de Klant;
       • de overige 10% van de hoofdsom dient voldaan te worden na de oplevering.
9.2   De betaling met betrekking tot onderhoud dient binnen veertien (14) dagen na de ontvangst van de factuur te worden voltooid.
9.3   Padel Solution zal de Klant tijdig en gepast informeren over het tijdstip en de datum waarop de Zaken geleverd worden.
9.4   Padel Solution is gerechtigd tot het vorderen van een aanbetaling na het sluiten van de Overeenkomst ten hoogte van maximaal 50% van de totaalsom, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

9.5   Indien de betalingstermijn, met name doelend op de 40% van de hoofdsom, zoals beschreven in lid één (1) van dit artikel is verstreken, stuurt Padel Solution aan de Klant een betalingsherinnering. Op dit moment is de Klant
in gebreke. De betaling dient na de herinnering binnen veertien (14) dagen te
zijn voltooid.
9.6   Indien de termijn, zoals bedoeld in lid drie (3) van dit artikel is, verstreken zonder nadere ingebrekestelling, is Padel Solution gerechtigd tot invordering van het verschuldigde. De daarbij komende kosten zijn voor rekening van de Klant.
9.7   Indien sprake is van de situatie, zoals bedoeld in lid drie (3) van dit artikel, is Padel Solution gerechtigd
tot het verrekenen van de wettelijke rente vanaf het moment dat de in dit lid bepaalde termijn is verstreken tot het moment van voltooiing van de betalingsverplichting.
9.8   De Klant kan nimmer beroep doen op de door hem betaalde aanbetaling, ongeacht de reden.

Artikel 10.  Annulering, Opschorting, Ontbinding

10.1   Indien de Klant de Overeenkomst voorafgaand aan of tijdens de uitvoering wil annuleren, mag Padel Solution de hierdoor gemaakte kosten verhalen op de Klant.
10.2   Indien de Klant een gepland afspraak minder dan vierentwintig (24) uur van tevoren afzegt, mag Padel Solution de gereserveerde tijd verhalen op de Klant op basis van het overeengekomen/gebruikelijke uurtarief.
10.3   Indien Padel Solution redelijkerwijs het vermoeden heeft dat de Klant de verplichtingen uit de Overeenkomst niet kan nakomen, is Padel Solution bevoegd tot opschorting van de Overeenkomst met onmiddellijke ingang.
10.4   Indien de Overeenkomst redelijkerwijs naar feiten en omstandigheden niet kan worden nagekomen, is Padel Solution bevoegd tot opschorting van de Overeenkomst met onmiddellijke ingang.
10.5   Indien de Klant de betaling niet kan nakomen, of surseance van betaling heeft aangevraagd, of tot een faillissement is verklaard of niet over haar eigen vermogen kan beschikken, is Padel Solution bevoegd tot ontbinding van de Overeenkomst.
10.6   Indien de Overeenkomst wordt opgeschorst of ontbonden, is Padel Solution nimmer gehouden tot betaling van een schadevergoeding voor de schade die hierdoor is ontstaan.
10.7   Indien de schuld van de opschorting of ontbinding bij de Klant ligt, is de Klant verplicht tot het vergoeden
van directe of indirecte schade die hierdoor is ontstaan.

Artikel 11.  Overmacht 

11.1   Padel Solution is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting uit de Overeenkomst, indien en voor zolang zij daartoe gehinderd wordt door een omstandigheid die hem krachtens de wet, een rechtshandeling of in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen niet kan worden toegerekend.
11.2   Onder overmacht wordt verstaan omstandigheden alle van buiten komende oorzaken waarop Padel Solution geen invloed heeft en die de uitvoering van de Overeenkomst onmogelijk maken of ernstig bemoeilijken. Hieronder is mede begrepen extreme weersomstandigheden, arbeidsongeschiktheid van personeel, transportmoeilijkheden, rampen, epidemieën, pandemieën, oorlogsdreiging en oorlog, cybercriminaliteit, uitsluitingen, oproer, molest en stakingen, omstandigheden dat door ingeschakelde derden zoals leveranciers, onderaannemers en transporteurs of andere Partijen waarvan Padel Solution afhankelijk is failliet gaat, brand en diefstal of verloren gaan van gereedschappen.
11.3   Padel Solution is gerechtigd tot het eenzijdig ontbinden van de Overeenkomst, indien de situatie die de overmacht doet ontstaan zich langer dan drie (3) maanden zal voordoen of voordoet.
11.4   Schade die ontstaat als gevolg van overmacht kan nimmer voor rekening komen van Padel Solution. 

Artikel 12.  Garantie

12.1   Op nieuw geleverde Zaken is fabrieksgarantie van toepassing. Deze garantie bedraagt vijf (5) jaar. Op het glas is enkel vijf (5) jaar productgarantie van toepassing.
12.3   De garantie vervalt, indien een gebrek het gevolg is van een van buiten komende oorzaak en/of niet aan Padel Solution kan worden toegerekend, de Zaken niet naar behoren en/of of te intensief worden gebruikt. Daarnaast vervalt de garantie, indien de geleverde Zaken gedurende de garantieperiode niet juist, noodzakelijk
en professioneel zijn onderhouden.
12.4   Er kan geen beroep op garantie gedaan worden, zolang de Klant de voor de Zaken en/of de werkzaamheden overeengekomen prijs/vergoeding nog niet heeft voldaan.
12.5   Diagnose voor garantiegevallen wordt in alle gevallen door Padel Solution vastgesteld.
12.6   Bij een terecht beroep op de garantie zorgt Padel Solution, naar zijn keuze, voor kosteloos herstel of vervanging van de Zaken, het alsnog op de juiste wijze uitvoeren van de overeengekomen werkzaamheden, dan wel voor terugbetaling van of korting op de overeengekomen prijs of vergoeding.
12.7   De Klant behoud zijn wettelijke rechten.

Artikel 13.  Oplevering, goedkeuring en onderhoudstermijn

13.1  De klant wordt geacht het opgeleverde te controleren op gebreken.
13.2 Indien de Klant niet tijdig een klacht heeft ingediend, wordt de Klant geacht akkoord te zijn met de oplevering.
13.3 Kleine gebreken die op eenvoudige wijze in een tussen Partijen overeengekomen onderhoudstermijn kunnen worden hersteld, zijn geen reden tot onthouding van een goedkeuring, mits deze gebreken niet een ingebruikneming in de weg staan. Bij gebreke van een overeengekomen termijn, geldt een onderhoudstermijn van 30 dagen na oplevering. Padel Solution herstelt de geconstateerde kleine gebreken binnen deze
onderhoudstermijn

Artikel 14.   Verplichtingen van de Klant

14.1   De Klant is verplicht tot het tijdig, volledig en eventueel op een door Padel Solution aangewezen wijze overhandigen van alle redelijkerwijze relevante informatie aan Padel Solution.
14.2   De Klant is verplicht tot het nemen van maatregelen voor de optimalisatie van de uitvoering van de Overeenkomst.
14.3   De Klant is verplicht tot het doen van een zo spoedig mogelijke mededeling aan Padel Solution van alle feiten en omstandigheden die zich, al dan niet na totstandkoming van de Overeenkomst, openbaren en waarvan redelijkerwijs kenbaar is dat die feiten of omstandigheden van invloed zijn op de tijdige en/of deugdelijke uitvoering van de Overeenkomst. 

Artikel 15.  Klachten

15.1   Klachten die betrekking hebben op de uitvoering van de Overeenkomst dienen zo spoedig mogelijk, volledig en duidelijk schriftelijk of elektronisch te worden ingediend.
15.2   Klachten omtrent gebreken die tijdens de oplevering redelijkerwijs niet-zichtbaar of anderszins nietkenbaar gebreken, dienen binnen tien (10) dagen na ontdekking van het gebrek, althans binnen tien (10) dagen nadat de Klant redelijkerwijs op de hoogte had moeten zijn van het gebrek, schriftelijk of elektronisch worden gemeld.
15.3   De Klant stelt Padel Solution in staat de klacht te onderzoeken en verstrekt alle hiervoor relevante informatie aan Padel Solution.
15.4   Het indienen van een klacht door de Klant schorst niet de gestelde betalingsverplichting op.

Artikel 16.  Aansprakelijkheid

16.1   Padel Solution is nimmer gehouden tot het betalen van aanvullende of vervangende schadevergoeding,
tenzij de schade gevolg was van opzet of grove schuld van Padel Solution.
16.2   In geval van opzet is Padel Solution nimmer behouden tot het betalen van gevolg- of indirecte schade.
16.3   Indien Padel Solution verplicht is tot het betalen van een schadevergoeding zal de schadevergoeding nimmer hoger zijn dan de factuurwaarde van het verrichten van de diensten, dat de schade heeft veroorzaakt of de hoogte van de uitkering van de beroepsaansprakelijkheidsverzekering.
16.4   De Klant vrijwaart Padel Solution tegen eventuele aanspraken van derden. Daarnaast is Padel Solution niet aansprakelijk voor schade aan voertuigen van derden die ontstaan zijn op het terrein van Padel Solution.
16.5   Padel Solution is nimmer aansprakelijkheid voor schade ontstaan, doordat zij is uitgegaan van de door de Klant verstrekte onvolledige of onjuiste informatie, of door de Klant uitgevoerde werkzaamheden of leveringen.
16.6   Uiterlijk binnen zes (6) maanden, nadat de Klant bekend is geworden of had kunnen zijn met de door hem/haar geleden schade, moet De Klant Padel Solution hiervoor aanspreken.
16.7   Padel Solution is niet aansprakelijk, en de Klant kan geen beroep doen op de toepasselijke garantie, indien de schade is ontstaan door:
a. ondeskundig gebruik van de geleverde Zaken en/of installaties, gebruik in strijd met het doel van het geleverde of gebruik in strijd met de door/namens Padel Solution verstrekte instructies, adviezen,
(gebruiks)aanwijzingen, handleidingen e.d.;
b. onvoldoende/ondeskundig onderhoud van de geleverde Zaken;
c. ondeskundig(e) bewaring (opslag) van de Zaken;
d. fouten, onvolledigheden, gebreken e.d. in de door/namens de Klant aan Padel Solution
verstrekte/voorgeschreven informatie of materialen;
e. aanwijzingen of instructies van/namens de Klant;

f. normale slijtage
g. aantasting van de Zaken door van buiten komende invloeden, anders dan invloeden waartegen de Zaken normaliter bestand zou(den) moeten zijn;
h. noodreparaties;
i. of na reparaties/wijzigingen die door of namens de Klant zijn uitgevoerd/aangebracht aan de geleverde Zaken en/of installaties

Artikel 17.   Eigendomsvoorbehoud

17.1   Padel Solution zal eigenaar blijven van de Zaken tot het moment dat de Klant de totale hoofdsom, zoals vermeld op de factuur, heeft voldaan.
17.2   De Klant is niet bevoegd om Zaken onder eigendomsvoorbehoud te verkopen, verpanden of op andere wijzen te bezwaren.
17.3   Zolang de Klant de Zaken onder zich heeft, bewaart hij deze zorgvuldig en als identificeerbaar eigendom van Padel Solution.
17.4   Indien derden beslag leggen op Zaken waarop eigendomsvoorbehoud rust, dan wel rechten daarop willen doen vestigen of doen gelden, of na het uitspreken van een faillissement van de Klant, is de Klant verplicht om Padel Solution hier zo spoedig mogelijk van op de hoogte te stellen.
17.5   De Klant zorgt voor een zodanige bedrijfs- of inboedelverzekering, dat Zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd te allen tijde zijn meeverzekerd.

Artikel 18.  Industrieel en intellectueel eigendom

18.1  De exclusieve rechten op industriële en intellectuele eigendom met betrekking tot de Zaken liggen
volledig bij Padel Solution of de relevante fabrikant, en worden niet aan de Klant overgedragen. De Klant staat er
garant voor dat deze rechten, uitsluitend voor zover noodzakelijk voor de uitvoering van de Overeenkomst, niet
zonder schriftelijke toestemming van Padel Solution worden gereproduceerd, openbaar gemaakt, opgeslagen of
op andere wijze gebruikt. Indien de Klant of een aan haar gelieerde entiteit inbreuk maakt op deze industriële en
intellectuele rechten, is de Klant verplicht om onmiddellijk een direct opeisbare boete van Euro 1.000,- per inbreuk
aan Padel Solution te betalen, zonder mogelijkheid van vermindering

Artikel 18. Slotbepalingen

19.1   Partijen zijn niet bevoegd om rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst aan derden over te dragen, zonder schriftelijke toestemming.
19.2   Op alle rechtsbetrekkingen tussen Partijen is Nederlands recht van toepassing.
19.3   Partijen dienen maximale inspanning te tonen voor het onderling beslechten van geschillen.
19.4   Geschillen tussen Partijen zullen worden beslecht door een bevoegde rechter in het arrondissement
Oost-Brabant, locatie Eindhoven.
19.5   Het bepaalde in lid vier (4) is niet van toepassing, indien dwingend recht anders bepaald.